INFORMAȚII PRACTICĂ CSEA, SESIUNEA IULIE/SEPTEMBRIE 2021

Centrul de Studii Euro-Atlantice ”Profesor Constantin Bușe”

Tutori de practică Facultate: 

Lect.univ.dr. Bogdan Antoniu, lect.univ.dr. Matei Alin, lect.univ.dr. Dragoș Zaharia

Tutore CSEA: dr. Mihaela Mustățea

Adresă de contact: csea.practica@yahoo.com 

 

Perioade de practică –  07.07. – 21.07. 2021 SAU 01.09 – 15.09. 2021 Studenții vor alege perioada de practică, trimițand un email la adresa csea.practica@yahoo.com 

Formă de desfășurare – în Iulie – on-line, în luna Septembrie – hibrid (studenții optează pentru forma Fizic sau Online prin trimitere email la adresa de mai sus) Formatul Fizic depinde de măsurile impuse de Guvern și Universitatea din București și se desfășoară la sala CSEA, Facultatea de Istorie).

Activități

  1. Activitate de cercetare concretizată într-un dosar/portofoliu de practică alcătuit din surse primare și surse secundare relevante, identificate, precum și o prezentare a coordonatelor esențiale pentru studierea temei respective, de la cele cronologice pâtnă la cele interpretative. Temele vor fi comunicate, iar studenții practicanți vor putea alege una dintre temele propuse de către tutori (individual sau în grup).
  2. Biblioteca virtuală CSEA (editarea și organizarea bibliotecilor existente GDrive)
  3. Activitate editorială pentru revistele Euro-Atlantic Studies și Romanian Journal of History and International Studies (editare text, design, prelucrare fotografie)
  4. Alte activități din ”Inițiativa de cercetare studențească” în funcție de interesul studenților, accentul va fi pus pe crearea de documente/instrumente specifice. Câteva exemple:

4.1. realizarea unui instrument/bază de date cu informații despre arhivele disponibile pentru cercetare, atât cele clasice, cât și cele digitalizate;

4.2. investigarea gesturilor de politică externă relevante în mediul internațional;

4.3. anchetarea fenomenelor transnaționale contemporane;

4.4. examinarea funcționării organizațiilor și instituțiilor internaționale;

4.5. evaluarea surselor de informații publice, românești și internaționale, care oferă date despre evoluțiile fenomenelor din mediul internațional;

4.6. identificarea traseelor posibile de carieră și/sau internship (plătit) pentru studenții din domeniul RISE și Istorie;

5. Alte activități posibile, în curs de organizare: atelier de istorie digitală pentru istoria Relațiilor Internaționale, atelier e-diplomacy și altele;

Evaluarea studenților se va face, în conformitate cu legea și cu regulamentele Universității și Facultății, în funcție de îndeplinirea sarcinilor de lucru.